Nieuw! Elektronische apotheeklockers

Met het geavanceerde lockersysteem van Olssen kunt u als apotheker een 24/7 service aanbieden richting
uw klanten. Het lockersysteem kan geïntegreerd worden in alle lockerkasten uit ons assortiment. Zo kunt u
uw lockerwand volledig naar wens inrichten. Door een softwarematige koppeling te realiseren met uw
online ERP-systeem is het fout uitgeven van medicijnen verleden tijd. Alles wordt geautomatiseerd zodat er
zo min mogelijk menselijke handelingen nodig zijn.

Hoe werkt het?

Inscannen bij de lockers

Als u als apotheker het betreffende recept heeft
ingepakt wordt deze gescand met de barcodescanner
bij de lockerwand. Het lockersysteem weet door
middel van de koppeling om welke klant het gaat.

Automatische toewijzing

Het lockersysteem wijst de bestelling toe aan een
vrije locker. De locker gaat open en de medewerker
legt de medicijnen in de geopende locker

Updates via email of sms

Vanuit het lockersysteem wordt een bericht gestuurd
naar de klant. Dit kan via mail of sms. In het bericht
wordt een QR-code of pincode meegestuurd
waarmee de klant de locker kan openen. Afhankelijk
van de instellingen wordt ook meegestuurd waar de
klant de medicijnen kan halen.

Beheerdersapplicatie

De apotheker kan voor iedere bestelling apart een
tijdsperiode instellen waarin de klant het recept dient
op te halen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een
maximum van 24 uur. Dit zodat de lockers niet vol
blijven zitten met bestellingen die niet worden
opgehaald.

Herinnering

Indien de klant de bestelling niet binnen de
tijdsperiode ophaalt, krijgen de beheerder en de klant
een melding dat de bestelling nog niet is opgehaald.
Als de bestelling is opgehaald door de klant wordt de
locker weer vrijgegeven voor een nieuwe bestelling.
Voor het dynamisch toekennen van de lockers wordt
elke locker even vaak toegekend zodat alle lockers
gebruikt worden.

24/7 toegang

Indien de lockers in een afgesloten ruimte staan,
denk aan een toegangssluis of een aparte ruimte in
een gebouw kan er een softwarematige koppeling
worden gerealiseerd met de toegangsdeuren. Zo kan
de klant middels dezelfde QR-code of pincode de
toegangsdeur openen

Voordelen van elektronische apotheeklockers

24/7 uw klanten bedienen

Door etiketten razendsnel af te drukken en een groot gedeelte van de recepten direct uit te sorteren maakt Easy Filling de snelste handmatige sorteeroplossing voor de apotheek.

Hightech lockers in de uitstraling die u wenst

Voor elke recept de juiste afmeting beschikbaar, dus of u nu klein, middel, grote recepten of recepten met incontinentie materialen wilt sorteren voor elke recept is er een bijpassende locatie.

Apotheek Hattem

Deze uitgiftewand bestaat uit 111 vakken met 2 verschillende vakmaten en is voorzien van intelligente sloten en uitgekiende software.

De uitstraling van de uitgiftewand is aangepast aan het interieur van de apotheek. Er is gekozen voor kleur en houtnerfstructuur gelijk aan de kasten in de apotheek.

Het systeem is in een aparte ruimte geplaatst die direct vanuit de entree toegankelijk is. Op het moment dat de medicijnen klaar staan om op te halen, wordt de barcode van het recept gescand. Vervolgens wordt, afhankelijk van het formaat van de medicatie, het passende vakje gekozen en gesloten. Hierna zorgt de koppeling tussen het LockerManagementSysteem en het Apotheek Informatie Systeem voor het verzenden van een ophaalbericht via email en/of SMS. In het ophaalbericht staat de code vermeld voor bediening van locker en toegangsdeur. Deze code schakelt tevens het alarm tijdelijk uit. Men ontvangt elke keer als er medicijnen gehaald worden een nieuwe code.

Hiermee is 24/7 bereikbaarheid gerealiseerd.